Todelooo

Jag försökte skriva igår men något var snett med datorn :P Det är nu onsdagmorgon och jag sitter och äter frukost :) Mumsigt med fil!
 
VI kan ju börja med förra helgen, vi var ju och tittade på barngrejer. Gick bara bra! Det enda stora som vi egentligen kommer måsta köpa (utanför släkten) är nog barnvagn. Annars hade kära moster ganska så mycket redan :) Så det känner jag bli bra! Kan möjligtvid bli att v måste köpa en ny spjälsäng också men dom är ej så dyra så det går nog bra :)
 
Och för tillfället är jag själv hemma.. Eric är ute på buisnesstrip! Nere i Jönköpingstrakterna faktiskt :P Dom skull ekolla på nå maskiner eller nåt. Så han for igår och kommer hem imorgon... känns litre ensamt här hemma... jag vet inte varför men jag har blivit mer sällskapssjuk sen jag blev preggo... :S
Hur som hellst så tänkte jag att jag skulle försöka städa idag när jag komme rhem från jobbet. Hoppas kroppen håller med om det bara :P Igår var jag helt slut är jag kom hem! Tänkte att Eric brukar ju städa så fint när han är ledig på fredagarna så jag kan ju inte vara sämre än han hehe! Känns som att jag aldrig städar :P
 
Men om vi ska ta lite aliensnack då! Sparkar och har sig! I veckan känne rjag mig dessutom bara som en tjockis och inget annat.. blä! Magen är bara ivägen! Och det värsta är ju att den precis har börjat växa :P haha! Nu kommer det säkert bli fler bilder på den eftersom det kommer gå fort nu känns det som :)
 
Slänger in lite info om vecka 24 (23+3)
 
"Hormonnivåerna i kroppen börjar plana ur och humöret brukar jämna ut sig. Många känner sig lugnare och gladare. Livmodern når nu ovanför naveln.

Barnet är nu ca 21cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 700g. Skulle barnet födas nu har det 20-25% chans att överleva. Det är fortfarande litet, finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Lungorna fortsätter att utvecklas och luftvägarna formas till rör för att kunna ta in och stöta ut luft. Blodkärl och lungblåsor utvecklas i lungorna och mellan dessa kommer så småningom utbyte av syre och koldioxid ske. I lungorna börjar också ett ytspänningsnedsättande medel att bildas. Dess uppgift är att hindra lungblåsorna från att klibba ihop."
 
Sen läste jag också att nu ska man kunna höra hjärtat med stetoskop :P Så det kasnke går lättare för mig att hitta det nu än det gjort tidigare :)
 
Dags att springa till jobbet!
 
Tjingeling!


Kommentarer
Matilda Nordén Fällman Nordén Fällman

åååååh sååå spännande, jag vet att jag alldeles nyss gjorde de där men jag vill ändå vara du. De är fan de skummaste att vara gravid, hur jobbigt som helst men änså hur underbart som helst.
ett tips är att köpa en sån där liten city barnvagn eller vad dom nu heter, vi har en stor jävligt klumpig emmeljunga och man får fan inte plats någonstans.

2012-10-03 @ 14:10:00
URL: http://matildanordn.blogg.se/
jasmine

Mää Eric skulle ha kommit förbi! :)

2012-10-03 @ 15:19:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0