Slutspurten!

Ja nu har vi minsann fått grejer gjorda!
Var ute på shoppingrunda imorse! Fantastiskt att ta allt sånt innan kl 12 på dagen :) Man får så mycket annat gjort då :P hehe!
Vi hittade faktiskt både en ny kökslampa och sänglampor :) Sen hämtade jag min klänning också.. den var inte lika fin på mig som den var på modellen.. men den får funka! Det är ju nåt jag kan ha på mig på fest iaf!
 
Tänkte iaf visa lite bilder nu igen :P
 
 
Den nya kökslampan! Tjohooooo!
 
 
.. och tittar man noga så ser man likheten med gardinerna! Hur stor sannolikhet är det att det blir så lika egentligen?
 
 
 
 
Denna lampa fick nytt uppdrag, att agera strålkastare i köket :P Den har tidigare hängt i vårt sovrum...
 
...där nu denna sitter:
 
 
Fin va?! Enkel och vit :) Blir som ett blommönster i taket när den är tänd.. syns nästan på bilden men inte riktigt... :)
 
Sen var det ju grejen med bänken i badrummet...
 
 
Vad säger vi om detta?! Fantastiskt skönt att det äntligen är gjort! Då var ju planen att när ungen måste bytas på så får den ligga längst till höger.. och sen har man alla blöjor m.m till vänster. Jag tror det kan bli bra det :) Sen kan man ju också nyttja denna fantastiska yta till att vika tvätten :)
 
Nu är det slut på bildvisningen men annars kan jag tala om att under shoppingturen imorse hittade vi också tapeter till gästrummet/barnrummet. Billiga och fina! Det blir att köpa dom nästa helg när peeninga kom in ;)
 
Min vackra men ack så dumma gravidhjärna har tydligen fått för sig att det är okej att ignorera fakturor så idag har jag betalat en påminnelse från i somras... och vips var mina pengar helt slut... jag som har bokat tid för att färga håret på måndag och hade planer på att spendera mina sista kronor på det innan löning.. shiiii fick jag för jag jag tror jag är smart!
Har dessutom börjat bränna all mat jag har på spisen. Har hänt ett par gånger nu och det är nådigt irriterande kan jag lova :/ Börjar laga mat.. kommer sen på att jag ska göra nåt under tiden.. då glömmer jag tydligen bort att det är mat på spisen.. inte alls helt okej! Fick slänga lunchen idag och börja om från början :(
Hoppas det går bättre med middagen eftersom det blir finmaten med fläskfilé och kantareller i rödvin! Mums!! :D
 
Sen kan jag bara flika in lite grann att jag är glad att jag har en sambo som är bra på att städa. För tillfället håller han på att dammsuga allt han har stökat ner under dagen med sågande och borrande.. Hade det varit jag så hade väl spånet legat kvar i en vecka till, tills allt var ingrott i möbler och tyger :P
Känner att detta kan vara en bra egenskap att ha när alien tittar ut.
 
Tjingeling!


Kommentarer
jasmine

Allt blev ju skitbra! :D

2012-10-20 @ 20:08:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0