Mage = boll

Nu är tapetseringen nästan klar! Eric har kämpat på bra i helgen :) Bara ca 3 våder kvar :)
 
 
Gamla tapeten.. eller målarfärgen som det faktiskt är.. usch och fy för den! Äckligt babyblå..får ont i ögonen av den :P
 
 
 
Eric pillar på med den silvergråa tapeten :)
 
 
 
Igårkväll hann han med att göra lite på blomtapeten också :) Det är av denna det är kvar lite grand att göra, men det gör han just nu :)
Äntligen så försvinner den hemska blåa färgen!! :D
 
Eftersom det inte riktigt är klart än så blir dom riktiga efterbilderna upplagda lite senare.. då vi har ställt till möblerna och städat där inne :P hehe!
 
-
 
 
Måste bara visa hur fint jag har städat inne i förrådet också :) Kämpade på hela kvällen igår! Fötterna gjorde ont när jag gick och la mig kan jag lova :P
Det var proppat med saker där inne.. man tog sig inte ens in :P
 
-
 
Och här har vi en gullig Bubba också...
 
 
Var bara tvungen att ta kort på han :) Det var när jag skulle ta mina magbilder som han fick mysfeeling och hoppade upp i sängen och la sig :)
 
Men här kommer ju då magen (fulla 27 veckor)....
 
 
Liggande...
 
 
Också liggande, fast taget uppifrån och ner.. ville bara visa detta eftersom man ser att alien ligger på höger sida :P Det är som en lite högre bulle där :) Ganska kul haha
 
 
 
..och slutligen stående. Nu börjar bullen bli ordentligt bakad :P
Ni kan ignorera dammet på bordet haha :P
 
Ja, sen går jag ju in i vecka 28, och då kan jag ju lika gärna slänga in lite info om den veckan :
 
"Nu går du in i graviditetens sista tredjedel. Det är en spännande men också påfrestande tid, såväl psykiskt som fysiskt. En del kvinnor mår utmärkt under denna period, medan andra kan känna sig helt utmattade. Under dessa veckor kan du räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg, där barnet utgör ca 3-3,5 kg. Livmodern har under den senaste månaden växt ca 4cm och du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Detta kan ge en lätt obehagskänsla när de nedersta revbenen spänns ut.

Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och vikten ca 1,2 kg. Det utvecklas och växer mycket snabbt nu. Lungorna är så pass färdigutvecklade att det klarar av att andas luft, men om barnet skulle födas så skulle hon eller han ändå behöva hjälp med andningen. Hos flickor är blygdläppar fortfarande små och täcker inte klitoris men under de sista veckorna växer de samman alltmer. Hos pojkar sjunker testiklarna ned i pungen. Fortsätt att prata med ditt barn för vid det här laget har det vant sig vid din röst. Den här sista tredjedelen av graviditeten kommer barnet framför allt att gå upp i vikt och enligt lag är barnet livsdugligt, vilket gör att det måste registreras om det föds."
text från gravid.se

På återseende!
 
Tjingeling!


Kommentarer
Mamma/faster sandra

Du har en sådan fin mage! Jättekul att få träffa er igen samt se hur fint ni har fått det i lgh. Och eran bil var inte att leka med ;) Nu är det ju bara en vovve som saknas för att ni ska ha det kompletta svenssonlivet. Vad sägs om att hyra gizmo gratis i 10 år framöver??

2012-11-02 @ 09:32:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0