Lalalala! :)

Sitter och lyssnar på Molly Sandéns nya skiva! Tycker den är skitabra! Speciellt Kill this love, A little forgiveness, Mirage och Unchained :) Gå in och lyssna på dom på youtube vettja :)
 
Blev inget halloweenparty i helgen heller. Nästa fredag istället.. så nu får vi se om jag orkar vara med :/ Brukar ju inte vara piggast på fredagskvällar när man varit på jobbet hela dagen... Men jag hoppas att jag är pigg och glad den dagen så att jag orkar vara med :) Annars får jag sitta och ha en egen halloween, kanske köpa mig en pumpa? Eller helt enkelt äta pumpasoppa, MUMS! Min favvo! :D
 
Vet inte riktigt vad det är för fel på min rygg i veckan... hoppas det inte börjar gå utför nu, så att säga.. Fast det verkar ju bara slå till när jag sätter mig i denna dumma stolen och ser ett avsnitt av någon serie.. Kanske inte har den bästa sittstilen :P Halvligger nog mer... Kanske ska sluta med det, kan ju faktiskt göra annat när jag kommer hem haha! Kan se mina avsnitt när det börjar bli dags att sova, då kan jag ju se det på tvn i sovrummet istället :) SMART!
 
Måste också bara få säga att när man väl kommer på tanken att det faktiskt är en liten människa i magen på en så blir man lite knäpp.. Jag menar, är det inte lite creepy ändå? :P Det är faktiskt nån som kryper omkring där inne! En riktig liten alien! Okej.. kanske inte kryper.. men nästan :P
Går inte riktigt att förklara känslan men lite småsnett känns det ändå!
Fast det roliga är ändå att jag kan gå en hel dag och tro att jag inte är preggo, känns precis som vanligt, och plötsligt kommer en spark eller så är magen lite i vägen när man gör nåt.. och poff så kommer jag på att jag är preggo haha :P Klurigt hur hjärnan funkar ibland :P
Sen finns ju moments när man riktigt kan se bäbis framför sig, och då är det enbart en bra känsla :) Den inträffar oftast när jag känner sparkarna som mest, ungefär när jag ska sova :P
Det är ju ej många graviditetsgrejer som stämmer in på mig om man ska kolla på det stora hela, men just att känslor och grejer far hit och dit är spot on! Ibland är hjärnan med, ibland inte :P Facinerande!
 
Det bästa är ändå mina drömmar måste jag säga, sen jag blev preggo har jag extremt färgstarka och verkliga drömmar. Oftast så verkliga att jag tror det har hänt när jag vaknar. I veckan har jag tex drömt om bilen vi ska köpa. Jag trodde faktiskt imorse att vi redan hade köpt den och att det stod och väntade på mig på parkeringen för jag hade ju redan kört den en massa, visade sig dock att det var ju bara i drömmen jag hade kört omkring med den. Besvikelsen var stor när jag insåg att den står kvar hos bilhandlarn, haha! Men imorgon får vi nog hem den iaf :) Är lite lost eftersom Eric väljer att diskutera dessa saker med mig när jag har mina pissepauser mitt i natten... är inte piggast då kan jag ju lova :P
Sen diggar jag mina drömmar som handlar om smärtfria förlossningar, jag tror stenhårt på dom :) haha! En annan kul dröm var när jag gick omkring med en fölunge i famnen och letade mammahästen bara för att inse sen att det var ju mig själv jag letade efter, för vips så var fölet en bäbis och det var jag som var mamman. haha! Ångrar lite att jag inte har skrivit upp alla mina drömmar, för gud vad skoj det skulle va att ha kvar sen :P Tror jag ska börja föra drömdagbok :P Det är nästan så man skrattar när man vaknar på morgon ibland :)
 
Ja och annars då? Jo, löning imorgon! Som jag har längtar efter just denna lönen ;) Synd bara man kommer slösa bort den på en gång :P haha! Fast å andra sidan så ska jag ju köpa värda grejer, tex tapeter :) Hoppas verkligen att vi hinner med att tapetsera hela rummet i helgen. Eric ska ju tydligen ut i stugan och ta upp bryggorna.. både på ön och dom på kajen. Skulle ta flera timmar sa han nu... suck... hoppas det inte tar allt för lång tid.. annars får jag väl börja själv, inte för att jag vet hur man gör men... jag har ju tittat på ett X antal gånger så det kan ju inte va så svårt. Kruxet är väl att få våderna raka, speciellt när våra väggar är sne som fan :P haha
 
Kanske har hittat lampan jag vill ha också:
 
 
Typ en sån, bakom soffan :) En butik här i Umeå kunde kanske fixa fram en :) Dom skulle höra av sig! Då får vi se hur mycket den kostar och om det är värt det.. annars har jag tänkt titta runt lite och se vart mer den kan finnas :)
 
Men nu pallar inte ryggen att sitta här längre.. blir nog en kopp te och et avsnitt förhäxad och sen sängen :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0