Hungrig...

Har varit hungrid hela dagen känns det som! Har nyss tryckt i mig middag och hoppas på att jag slipper bli döhungrig igen innan det är läggdags :P
 
Känner mig ganska så slutkörd efter denna dag måste jag säga. Har hunnit med en del.
Städat bort sommaren till exempel! Packat ner dom tunna små jackorna och dom söta ballerinaskorna och bytt ut dom mot vinterbootsen och varma, tjocka och framför allt STORA jackor :) Mina kappor och min vita vinterjacka fick ligga kvar i kartongen eftersom jag är väldigt säker på att jag ändå inte kommer kunna ha dom denna vinter... undra varför? :P hehe
Nä, men jag har fått lov av Eric att ha hans gamla vinterjacka som är ganska så stor eftersom han hade tänkt köpa sig en ny detta år :) Jag hoppas innerligt att det ska räcka med den jackan så att jag slipper få tag på ännu en bigga jacka.....
 
Har även städat bort staffliet och mina tavlor och mina omålade dukar.. dom får bo nere i förrådet ett tag. Sparade ett par dukar ifall jag skulle få för mig att måla olja under vintern, annars har jag ju kvar akvarellgrejerna i lägenheten.. Men när jag ar gjort slut på alla mina färger som jag ahr nu så ska jag prova på akryl, det ska tydligen vara lätt att jobba med, ska bli spännande att prova på när den dagen väl kommer :P
Sen om min alientavla blir någe fin så ska jag ta med mig den och två av mina andra tavlor och rama in dom.. så får man det överstökat :P Det är ju först när tavlan har en ram som man faktiskt kan sätta upp den ordentligt på väggen :P
 
Har också städat i största allmänhet idag. Flyttat runt massa saker och lagt allt på rätt plats! Alla lådor under sängen fyller nu sin funktion :) Den sista lådan som stod tom fick bli hem åt alla våra sällskapsspel och mina träningssaker :)
 
Ställde också upp våra nya sänglampor som köptes igår :) Det blev skitabra!
 
Resten av kvällen kommer förhoppningsvis (om jag orkar) att bestå av att rensa ut och städa i förrådet här uppe för att kunna ställa in garderoben där inne och ehlt enkelt få lite bättre ordning på saker.. senaste halvåret har vi ju bara slängt in saker där när det har varit i vägen :P Inte en bra metod om man senare ska försöka hitta det man har gömt undan :P
Ligger en massa lösa verktyg och skruvar och skit som man faktiskt skulle kunna lägga ner i verktygslådan istället för att låta det ligga löst :)
Och när vi väl har fått ut garderober från gästrummet och in i förrådet så kan man påbörja den sista etappen av renoveringen! Tapetsera!!
Under veckan ska jag och Eric försöka karva bort alla gamla skarvar från tidigare icke attraktiva tapetseringar, spackla lite här och där, och slutligen till helgen blir det att slänga upp tapeterna (när vi har köpt dom förstås)! Hoppas denna plan går vägen så man inte blir lat mitt i allt och inte orkar göra nåt i veckan....
Och när det är klart... så är allt klart..... och då kära vänner kan jag äntligen andas ut!
Efter att jag då har andats ett par dagar så kan jag börja oroa mig för all skit som ska fixas och köpas in innan alien kommer. Det låter väl som en bra idé? :D
 
Nä... Nu blir det en kopp te och sen får vi se om ryggen orkar med ett extra krafttag innan sängen ser allt för välkomnande ut :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0