fortsättning följer..

detta inlägg är fortsättningen på det förra.. så läs det först :P haah!
 
Dataproblemet är fixat för tillfället... Men jag tror ändå att det är lite virusvarning.. det går ovanligt segt :/
 
Hur som helst så gick besöket på MVC kanonbra.. nästa besök är inbokat sista veckan i oktober och sen i november så börjar föräldrautbildningen.. 4 måndageftermiddagar i rad. Så får vi se om det är några spännande "avsnitt" med i den.. har hört att vissa saker är jättebra att få veta och lära sig medan andra grejer är lite onödiga, men som sagt så vet man ju inte förrän man har varit där :)
 
Har sen fått höra om allas planer att komma hem till jul! :D Martyman kommer, jäsen kommer... :) Mysigt! Längtar till dom kommer! Som sagt så är jag aningens sällskapssjuk nu för tiden. Och snart är det ju december med julmys, naha!
 
Släppte ut kissekatt idag när jag kom hem från jobbet. vi var ute tillsammans i ca 5 minuter.. jag gick sen in för att börja med maten... och katterna kom in helt av sig själva efter ytterligare 5 minuter. Knäppisar.. här har dom suttit och gnällt och skrikit vid ytterdörren i säkert 2 veckors tid.. och ändå kommer dom in på en gång haha :P Dom som inte har fått vara ute eftersom det har regnat :P
 
Sen kommer svärfar och hjälper oss med torktumlaren i veckan, diggar att ha elektriker och andra händiga män i släkten :P Men då blir iaf badrummet fixat till helgen :) Och då ska jag lägga upp bild på resultatet :)
Vi skulle tydligen få besök av svägerskan med familj också, roligt roligt! Får man se lilla Moa igen :)
 
Och när jag ändå hålle rpå att skriva så kan jag ju lägga in lite info om vecka 25 (24+3)..
 
"Nu växer magen och blir tyngre. Allt eftersom kan du få ont i ryggen, kramp i benen och känna ett tryck ned mot bäckenbotten. Kramper är vanligt och kommer att vara det även längre fram. Undvik att knipa med tårna. Barnet kan trycka på blåsan vilket medför att du måste gå på toaletten ofta. Det kan hända att du lättare blir andfådd nu. Tänk på din hållning och vila mycket.

Ditt barn är nu ca 22cm långt mellan huvud och stjärt och väger runt 800g. Det kan ta tag om sina fötter och knyta nävarna. I lungorna bildas allt fler blodkärl och näsborrarna börjar öppnas. Barnets benkärnor blir hårdare. Barnets livlina - navelsträngen är tjock och elastisk med innehåll av två artärer och en ven. Dessa blodkärl ligger inbäddade i en tjock geléartad massa som hindrar dem från att trassla ihop sig. Detta är ett sätt att säkra blodflödet mellan moderkakan och barnet och dess livgivande funktion.

De permanenta tänderna bildas långt in i tandköttet men kommer inte att bryta fram förrän barnet börjar tappa sina mjölktänder i sexårsåldern."
text från gravid.se
 
Ja, vad ska man säga om det då? För det första så tror jag inte det är möjligt att kissa mer än vad jag redan gör... :P För det andra.. knipa med tårna? Varför skulle man ens göra det?...Brukar man göra det?.... hmm...
Lättare andfådd.. check... Trampade på Orbin igår.. orkade ca 10 minuter sen håll flåset på att välta mig :P
Och slutligen så är det ju allmänt snett att en så stor alien finns i magen på mig.. hur skumt är inte det? Och dom där 22 cm är ju bara mellan  huvud och stjärt... plussa på lite ben på den också så blir den en lång en! Hur får den plats? Vart är den?..... Skumt....
Ja, som sagt så kommer det bilder på magen senare i veckan i samband med alla andra bilder som jag har lovat att lägga upp.. så då får ni se hur mycket den har växt. Nu är det slutspurten!
Men nu tror jag att jag har fått med allt jag ville skriva idag... Until next time!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0