Fiiiire!!

En minst sagt händelserik vecka. Igår började det brinna på Ryttmästarn! Lätt panikslagen blev jag när receptionen ringde upp till oss på Översten och sa att det var packat med brandbilar, poliser och ambulanser utanför. Hann faktiskt börja tro att nån hade skadats rejält tills jag fick tag i mina arbetskamrater och fick höra att allt hade gått bra. En av kylarna hade flamat upp, nånting med en kompressor... pjuuuu tänkte jag då!
Blev dock väldigt sotigt och säkert ganska så rökigt så alla gäster som skulle fika och äta lunch där nere fick helt enkelt komma upp till oss. Det var som sagt dagens snackis på jobbet igår.. men som tur är så var det en inte allt för stor brand så idag var verksamheten på fötter igen.
Det roliga (och aningen skrämmande) är att nya brandlarm hade installerats och ingen av dom gick igång...

Sen tror jag att nån för tillfället har fest i trapphuset här utanför ikväll.. Det pratas och skriks och springs.. irriterande. Varför inte vara i lägenheten? Som jag antar att nån av pratkvarnarna bor i.

Fy så trött jag är ikväll.. Därför har jag beslutat att se Water for Elephants. Hoppas den fungerar, inte alltid självklart när det gäller filmer..

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0